29 December 2011

Pengalaman aku dengan Basic H


Pengalaman aku dengan Basic H

Nak cite pasal Basic H yang aku sebut dalam post tu...... yang aku suke Basic H ni bukan je untuk nak tuam baby kalu baby demam panas..tapi mcm2 lagilah boleh digunakan...pendek kata 1001 kegunaan...juga boleh 
meringankan kesakitan especially kesan melecur, 
mencuci kudis or gatal-gatal pada badan, dan 
kesan yang paling menakjubkan adalah pada sayur yang layu.... 
haa.. yang ni paling aku suka... dulu time kat malaysia  biasanya Basic H ni guna untuk cuci sayur,cuci botol susu,tuam ...kalo jerawat keluar pun boleh dititis dengan ni...hehe..(basic H ni memang stok yang wajib kat rumah aku kat Malaysia hingga kat sini pun..beli sebotol boleh tahan nak dekat setahun malah lebih lagi ada...,

and now Shaklee dah kluarkan Basic H dengan casing yang baru..lagi comel botolnye...double concentrate..RM32 kot kalo tak silap..memang berbaloi wehhh !

Sekarang mari kita tengok eksperimen kesan Basic H ke atas sayur yang layu.. 

sayur sawi yang layu dari peti ais
Ini adalah sayur layu yang aku keluarkan dari peti ais petang tadi. Aku titiskan beberapa titis basic H ke dalam mangkuk dan dicampurkan dengan separuh mangkuk air paip serta dibiarkan selama 15-20 minit

Selepas itu, hasilnya sayur mula segar ......
Kelihatan kotoran hasil dari semburan pestisid ke atas sayur-sayuran
Kotoran ini yang tersembunyi dari mata kasar kita dan sukar untuk ditemui sekiranya sayur dicuci dengan air paip sahaja.

Ni bukannya buat magik...tapi nak berkongsi benda yang baik.... golden rule..kebaikan akan dibalas kebaikan....

_____________________________________________________________________________________________
sila hubungi aku di..

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...