20 February 2012

Peranan Hezbollah Bahrain

Ringkasan berkaitan dengan Hizbullah



Hizbollah adalah nama yang sangat menjengkelkan apabila kedengaran. Mana-mana orang di pelosok dunia apabila mereka mendengar nama ini tergambar  keganasan dalam perangkap minda, pengeboman, pembunuhan dan penghibur. Tetapi apakah maknanya?

Hizb bermakna Persatuan, dan Allah bermakna Allah. Bersama-sama Persatuan Tuhan "Hizbullah", sedangkan ia amat jauh dari Allah, dan tiada kaitan dengan Allah atau Islam, atau mana-mana agama lain di bumi.

Hizbullah yang dipimpin oleh Hassan Nasrallah dan selepas cawangan Shi'ah tertentu di mana mereka menyembah manusia yang dipanggil Waly Al-Faqih, pada hari kami ini manusia adalah Khomeini di Iran.Welayat Al-Faqih adalah satu konsep yang Waly Al-Faqih menerima perintah dari Allah melalui orang yang bersembunyi di bawah tanah kira-kira 1400 tahun yang dikenali sebagai Al Mahdi.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai konsep ini sila ke blog Syiah yang merujuk kepada artikel ini (Iran Kebangkitan dan Kejatuhan Empayar: http://www.bahrainviews.com/?p=1181)

Pada ssalnya Hizbollah telah dibentuk untuk mengancam Israel, apabila anda mengancam Israel, anda boleh berunding dengan Amerika Syarikat dan Eropah kepada keamanan terhadap keuntungan Iran.

Hizbullah hari ini mempunyai banyak sel di seluruh dunia termasuk Amerika Selatan, tugas mereka hanya menjalankan serangan pengganas dan memihak kepada Iran atau dalam mempertahankan Iran serta menyebabkan huru-hara.

Hizbollah Bahrain

Apa yang kita perhatikan di dalam artikel ini adalah Hizbullah Bahrain ...

Untuk memahami dengan lebih mendalam, kita perlu melihat struktur demografi Bahrain. Bahrain adalah sebuah negara dengan campuran yang penduduknya terdiri dari Muslim, Kristian, Yahudi, dan banyak agama-agama lain.

Islam adalah majoriti dan boleh dibahagikan kepada Sunnah dan Syiah, manakala Syiah boleh dibahagikan kepada Syiah biasa, dan Syiah pada Welayat Al-Faqih yang berkait dengan Negara Iran.

Rakyat dan pendatang asing yang tinggal dalam negara Bahrain termasuk Syiah biasa, tetapi satu di Welayat Al-Faqih tidak pernah bergaul dengan seluruh masyarakat secara umum dan sentiasa tinggal di kampung-kampung atau dalam kumpulan besar di bandar-bandar. Mereka mengasingkan diri mereka dari seluruh negara, dan kampung-kampung ini adalah bersebelahan antara satu sama lain. Mereka mula memotong kampung ini pada tahun 1921.

1921 adalah tahun yang sangat menarik di Bahrain, apabila ulama ketua cawangan Syiah ini mengumpulkan semua pengikut, mereka sangat sedikit pada masa itu kerana ramai yang menolak untuk menyembah manusia dan rancangan itu adalah masih yang baru.

Ulama ketua pada masa itu mengarahkan mereka untuk membiak dan meningkatkan populasi mereka. Beliau berkata mana-mana lelaki yang mempunyai seorang isteri boleh berkahwin dengan isteri kedua, dan mana-mana lelaki dengan dua orang isteri boleh berkahwin dengan isteri ketiga dan sebagainya.

Kemudian beliau memerintahkan mereka untuk berkumpul di kampung-kampung sahaja dan mengawal kawasan keseluruhan. Dia datang dengan slogan berkata "Guna Keuntungan, Dengan Pendidikan Dengan Kanak-kanak, kita akan memerintah negara ini". Hari ini kita mempunyai ramai orang dengan 30 atau 40 kanak-kanak dan lebih daripada 100 cucu.

Mereka berikutan pergerakan puak Syiah ini yang asalnya datang dari Iraq untuk membina Empayar Mahdi, ia adalah satu kisah yang lama, dan anda boleh cari dalam artikel berikut "Iran kebangkitan dan kejatuhan Empayar".

Itu adalah tahun yang ditetapkan untuk mula mengambil alih Bahrain dan golongan Syiah ini berhijrah ke Bahrain. Lagipun hari itu berlalu, perubahan dan rancangan telah dapat diselaraskan.

Apabila Al Khomeini datang kuasa di Iran, beliau mula menghantar wang kepada mereka untuk menjadi lebih kuat dan menumbangkan kerajaan di Bahrain untuk mengembangkan rejim Mullah Iran. Mereka terus memperingati ulangtahun, dan terus mencuba memprotes. Setiap kali dalam bentuk yang berbeza, apa sahaja yang sesuai dengan pergerakan dan penerimaan global.

Apabila Hizbullah telah ditubuhkan, mereka mula membina sel mereka di Bahrain pada tahun 80-an. Idea ini adalah untuk mempunyai sokongan tentera Iran di Bahrain untuk membantu dalam menumbangkan pemerintah Bahrain. Dan merahsiakan agenda mereka di sebalik konsep pembangkang Syiah di mana pembangkang Parti Al Wefaq mewakili hari ini.

Selama bertahun-tahun pembangkang Syiah di Bahrain telah banyak dilatih oleh Hizbullah. Beratus-ratus selama ini jika tidak beribu-ribu telah menjalani latihan terutamanya di Lubnan dan Iran melalui Syria dan Iraq. Di bawah tanggapan bahawa mereka melawat tapak Suci mereka menyerahkan pas perjalanan ke kem-kem latihan di mana mereka mendapat gelaran Hizbullah mereka.

Kerana hari ini hampir semua kampung di Bahrain adalah sepenuhnya dikawal oleh golongan Syiah ini, orang-orang ini yang telah dilatih oleh Hizbullah kembali ke Bahrain di mana mereka seterusnya membuka pusat latihan untuk orang lain mendapat manfaat daripada latihan mereka di ladang-ladang dan di kampung-kampung.

Hizbullah mempunyai aktiviti ketenteraan di beberapa kampung yang padat dengan penduduk di Bahrain, dan kampung-kampung telah menjadi kem latihan ketenteraan bagi pejuang Hizbullah.

Kehadiran pejuang Hizbullah di kampung-kampung Bahrain telah mengubah penduduk kampung berkenaan menjadi perisai manusia.

Objektif utama latihan di kampung-kampung adalah untuk memberi latihan pertempuran gaya gorila gaya, yang merupakan gaya pertempuran yang paling berbahaya yang pernah dilaksanakan oleh Hizbullah.

Setiap kampung mempunyai sel Hizbullah, dilengkapi dengan pelbagai jenis senjata. Mereka menggunakan kampung pantai sendiri untuk menyeludup senjata dan dadah selama bertahun-tahun.Sehingga MAC 21, 2011, kerajaan Bahrain telah merampas lebih 100,000 keping senjata dari semua jenis termasuk senjata putih seperti pedang dan pisau.

Masyarakat yang Welayat Al-Faqih Syiah di Bahrain telah mencipta sebuah negara dalam sebuah negara, dengan Issa Qasim sebagai pemerintah, Salman Ali sebagai Perdana Menteri, dan sel-sel Hizbullah sebagai angkatan polis dan tentera.

Dalam komuniti ini, mereka telah menubuhkan sebuah majlis pemerintah tinggi dikenali sebagai Al-majlis al Olama'e. Majlis pemimpin agama Syiah yang tinggi, tidak termasuk Syiah biasa sudah tentunya bergabung dan menyokong.

Mereka Pendedahan

Dalam awal 90-an Salman kini merupakan Ketua Al Wefaq, memulakan kekacauan di Bahrain untuk menggulingkan kerajaan di bawah kepimpinan ini ketua cawangan Syiah ulama Jamri Al Abdulamir bapa Mansoor Al Jamri editor akhbar Al-Wasat.

Sel-sel Hizbullah menjadi sangat aktif pada masa itu dan pertempuran berdarah yang berlaku di antara mereka dan pasukan polis, bom telah ditanam di seluruh Bahrain dan kampung-kampung menjadi seperti istana dengan rakyat sebagai perisai Manusia.

Pihak kerajaan telah menyedari kegiatan mereka dan telah mula memecah masuk dan menyiasat melalui kampung-kampung. Justeru itu menemui penemuan kawasan rahsia 'wildest', seperti:

Satu hospital bawah tanah yang dilengkapi dengan 400 katil
Terowong bawah tanah antara rumah
Jumlah senjata yang besar
Peluru kilang Tempatan
Bengkel senjata putih tempatan
Bom bengkel Tempatan
Komputer yang diadakan maklumat tentang semua orang di Bahrain
Beberapa dokumen termasuk perancangan 'Hari Putih'. Secara ringkas, ia adalah satu hari yang ditetapkan bahawa semua Syiah di Welayat Al-Faqih memakai serba putih dari kepala ke kaki dan hitam pada hari tertentu pada masa yang sama yang dilengkapi dengan semua jenis senjata dan membunuh semua orang, kemudian secara senyap dan kembali ke kampung-kampung.


Alhamdulillah kerajaan telah bertindak pantas dan lantas dapat mengawal keadaan huru-hara 90-an dan memusnahkan semua pelan, dari era itu kerajaan Bahrain dan rakyat menjadi sedar bagaimana Hizbullah berbahaya dan betapa bahayanya Al-Faqih konsep Welayat yang mereka anuti.

Reform ( Pembaharuan)

Apabila HM Raja, Hamad bin Isa Al Khalifa memerintah Bahrain, beliau bertegas dengan wawasan reformasi beliau dan mengajak semua penduduk meminta mereka untuk menghentikan rancangan karut ini dan memulakan halaman baru, kehidupan baru di mana setiap orang memberikan sumbangan untuk membina negara dan bukan memusnahkannya.

Pemimpin mereka yang ditangkap sebelum ini diterima untuk pengampunan terutamanya selepas mereka menulis beberapa pucuk surat rayuan pengampunan dan pelepasan. Pada hari itu HM Raja mengeluarkan semua banduan dan mula untuk meminda perlembagaan selepas beliau memperolehi kuasa tersebut dari piagam kebangsaan.

Sebahagian mazhab yang dicipta oleh mereka pada masa itu mula hilang, dan Bahrain menjadi satu keluarga besar. Semua orang bekerjasama dengan tangan untuk membina negara dan menyedari di mana kita? Pembangkang menggunakan persekitaran ini untuk mengawal sebanyak sebagai kemudahan kerajaan yang mereka mampu.

Satu ketika mereka mencapai kedudukan yang tinggi, dia mengupah hanya Syiah di Welayat Al-Faqih dalam usaha untuk meningkatkan kehadiran mereka di kemudahan tersebut. Hari ini kita mencapai peratusan ini:

Kementerian Kesihatan 97%
Kementerian Pendidikan 95%
Kementerian Tenaga 90%
Dan banyak kemudahan lain, apabila mereka melangkah kaki ke dalam sektor berkenaan, mereka segera menghidupkan fahaman mazhab syiah dan mula mengupah pengikut mereka, memberikan mereka kemudahan dan kenaikan pangkat.
Mereka tidak pernah berhenti dalam perancangan mereka di Bahrain yang memberi kelebihan untuk memihak kepada Iran, dan tidak kira apa yang kerajaan berikan kepada mereka, mereka terus merayu dan meminta untuk lebih mengembangkan kuasa mereka.

Semata-mata mereka telah mengubah cara mereka untuk memegang kuasa dan merancang mengenai bagaimana untuk mengatasi pihak pemerintah Bahrain.

Pada awalnya masyarakat tidak menyedari tentang perancangan mereka ini sehingga mereka terkejut pada 14 Februari 2011 adalah hanya revolusi palsu dan tidak kesampaian. Hanya pada hari itu mereka menjadi sedar sejauh mana agenda Iran menembusi Bahrain.

Masalah di kampung

Pemimpin-pemimpin agama dan pembangkang mula menghadapi masalah dalam mengawal pengikut mereka. Konsep secara membuta tuli mentaati manusia sebagai Tuhan boleh bekerja di zaman kegelapan, tetapi dalam masyarakat yang lebih terbuka liberal maju seperti Bahrain, pengikut terdedah kepada pelbagai jenis ideologi dan aspek. Yang sentiasa mencipta berfikir untuk kedua kalinya.

Kampung-kampung telah menjadi lebih terbuka kepada masyarakat dan penduduk kampung telah menjadi lebih terdedah kepada masyarakat awal yang terdahulu di Bahrain. Mereka mula mendapatkan pendidikan yang lebih baik, bergaul dengan seluruh komuniti, menghargai gaya hidup yang baik dan pendapatan yang baik daripada mentaati rancangan Welayat Al-Faqih.

Pemimpin Syiah merasakan mereka telah dikhianati oleh perlembagaan kerana ia melemahkan kuasa mereka ke atas pengikut-pengikut mereka dan melemahkan cengkaman mereka dalam agenda mereka. Manusia telah mula menilai, bahawa hidup bersifat cara yang lebih baik daripada hidup dalam keadaan terlantar yang tidak buat sebarang pekerjaan di kampung. Dan ini adalah salah satu sebab mengapa mereka mengikut-ikut agenda kebangkitan tanah Arab dan melaksanakan agenda mereka sekarang dan bukannya menunggu sehingga tahun 2017 seperti apa yang dirancangkan.

Pemimpin Syiah terpaksa masuk campur dan memaksa kepercayaan mereka dengan menghukum orang-orang yang tidak taat dengan menggunakan sel-sel Hizbullah mereka di kampung-kampung.

Sebagai contoh, apabila mereka meminta mereka untuk pergi ke perhimpunan, sesetengah orang enggan berbuat demikian. Individu-individu ini telah diancam oleh mereka "keluar atau seseorang akan merogol seorang dari keluarga mereka dan tiada siapa boleh melakukan sesuatu untuk membantu mereka." Kematian akan melanda salah seorang keluarga mereka dan hanya diketahui sebagai "kematian semula jadi" tanpa bukti.

Ramai wanita, kanak-kanak perempuan dan lelaki telah dirogol di kampung-kampung untuk menghukum ibu bapa atau saudara mara mereka yang tidak menurut, dan kursus doktor mereka tertutup itu.

Orang telah terbunuh dan doktor telah dipalsukan sijil kematian dan meletakkan sebab kepada kematian semulajadi atau kemalangan. Kaedah yang paling mudah yang digunakan ialah untuk memberi suntikan udara.

Ramai ketakutan dan mereka tidak boleh meninggalkan kampung mereka jika tidak, mereka akan dihukum, kerana kehadiran sel Hizbullah itu di Bahrain.

Menguatkuasakan Welayat AlFaqih

Hizbullah di Bahrain menjadi lebih daripada kumpulan pengganas diiktiraf di seluruh dunia, mereka menjadi alat di tangan pembangkang menghukum pengikut dan menggunakan mereka untuk mewujudkan huru-hara di Bahrain. Kehadiran mereka dan ancaman ke arah penduduk kampung membantu mereka banyak dalam pilihan raya.

Di Bahrain ketua cawangan Syiah ini keluar sebelum setiap pilihan raya dan memberitahu orang yang mengundi, jika tidak mereka dianggap sebagai mengingkari perintah Tuhan, maka sel-sel Hizbullah akan memastikan bahawa setiap orang keluar mengundi atau mereka akan dihukum.

Ramai di kampung-kampung menjerit dalam diam dan ngeri dari sel-sel Hizbullah, satu lagi contoh dalam revolusi Februari 14 Bahrain palsu, apabila pemimpin pembangkang mendapati bahawa ramai di GCC Bulatan mula bosan dan ramai golongan muda tidak mahu menyertai walaupun apabila membayar mereka wang untuk berbuat demikian.

Jadi sekali lagi mereka membawa keluar kad Hizbullah mereka dan mula menghukum saudara-mara mereka, satu lagi ngeri dan contoh pecah jantung adalah apabila Issa Qasim Ketua cawangan Syiah ini diperintahkan untuk menghantar anak-anak gadis dan wanita untuk GCC bulatan untuk memberi perkhidmatan seks untuk belia dalam usaha untuk menarik lebih ramai belia dan membuat mereka tinggal.

Gadis-gadis dari berumur 14 tahun dan ke atas telah dihantar ke GCC bulatan, sebahagian besar daripada mereka telah dibawa keluar dari sekolah dengan pakaian seragam sekolah mereka oleh sel-sel Hezbollah dan dibawa ke Bulatan untuk menyediakan khidmat seks.

Hati ibu bapa telah berdarah untuk kanak-kanak kecil mereka tetapi tidak dapat melakukan apa-apa perkara sebaliknya sel-sel Hizbullah akan menyerang mereka dan mungkin membunuh mereka dan menyalahkan kerajaan kerana ia sendiri.

Banyak cerita di sana sini, dan insiden ramai di seluruh Bahrain, demokrasi dan kebebasan di Bahrain memberikan lebih kuasa kepada sel-sel Hizbullah daripada sesiapa sahaja boleh bayangkan, kerana semua sektor yang jatuh di bawah genggaman Welayat Al-Faqih menyokong mereka dan berusaha untuk menyembunyikan aktiviti mereka.

Kami telah sampai ke tahap bahawa seluruh negara menjerit untuk membebaskan Syiah di kampung-kampung dari sel-sel Hizbullah, tetapi hak malangnya Manusia sentiasa mengganggu dan putar fakta-fakta yang menunjukkan pertempuran antara sel-sel Hizbullah dan pasukan polis sebagai pertempuran antara penunjuk perasaan rejim dan aman.

Apabila mereka menangkap salah seorang daripada mereka, mereka melompat masuk dan mempertahankan mereka penunjuk perasaan yang tidak bersalah, sebagai seorang guru atau doktor atau apa sahaja?

Pada bulan September kita mempunyai selesai pilihan raya di Bahrain, untuk menggantikan 18 ahli Parlimen pembangkang meletak jawatan. Melihat dengan teliti dan anda akan melihat aktiviti dari sel-sel Hezbollah menghukum sesiapa sahaja yang pergi ke memilih mana-mana orang atau sesiapa sahaja yang mahu berdiri untuk pilihan raya dari kampung.

Mereka telah mengeluarkan suatu perintah agama tidak memilih sesiapa, dan perintah ini bermakna anda akan dihukum jika anda memilih mana-mana orang atau jika anda pergi ke akan dipilih. Ahli pembangkang telah mula menyombong bahawa tiada siapa yang akan bagi pilihan raya atau akan meletakkan diri mereka untuk pemilihan dari kampung-kampung.

Kami meminta dan berdoa kepada Allah yang berada di sebelah penduduk kampung yang ditindas dan menyelamatkan mereka daripada ketidakadilan dan keganasan Waly Al-Faqih pengikut dan Hizbullah.

Kami juga meminta dan berdoa bahawa Allah akan membuka mata dunia kepada sel-sel Hizbullah di seluruh dunia dan Waly Al-Faqih pengikut dan melindungi mereka daripada neraka bahawa Bahrain telah cuba ditakluki oleh mereka yakni pengganas selama bertahun-tahun.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...