20 August 2014

Perut Buncit ???!

Ana nak share lagi tips nak elakkan perut buncit nih. Bagus tips ni dan boleh diamalkan. Macam biasa ana copy paste dan ambil tips ni dari artikel ini. Ana guna google translate dan edit sikit sikit. Memang klas bila bacanya..hehehe. Selamat mentelaah.... !!!

gemuk

1. Mulakan hari anda dengan jus lemon

Ini adalah salah satu terapi terbaik untuk menghilangkan lemak perut. Picit sedikit jus kuning ke dalam segelas air suam dan tambah sedikit garam kepadanya. Teruskan minum ini setiap pagi untuk meningkatkan metabolisme anda dan untuk menghilangkan perut gendut itu.


2. Elakkan nasi putih

Gantikan nasi putih dengan pelbagai produk gandum. Termasuk beras perang, roti coklat, bijirin penuh, oat dan quinoa dalam diet anda.

3. Elakkan makan dan minum yang bergula

Jauhi gula-gula, minuman manis dan makanan yang kaya dengan minyak. Pengambilan makanan ini dapat meningkatkan lemak badan di sekitar pelbagai bidang badan anda seperti perut dan peha.

4 Minum air yang banyak

Jika anda ingin menghilangkan perut anda, kemudian minum air yang mencukupi setiap hari. Air minuman, selepas jangka masa yang tetap akan membantu untuk meningkatkan metabolisme anda dan membuang toksin dari badan anda.

5. Makan bawang putih mentah

Kunyah 2-3 ulas bawang putih setiap pagi, dan minum segelas air lemon selepas itu. Rawatan ini akan menggandakan proses penurunan berat badan anda dan membuat peredaran darah anda lancar dalam badan anda.

6. Elakkan makanan yang tidak veg

Untuk menghapuskan lemak perut, adalah disyorkan bahawa seseorang itu perlu mengelakkan makanan bukan vegetarian sejauh yang mungkin.

7. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran

Makan semangkuk buah-buahan setiap hari di waktu pagi dan petang. Ini akan mengisi anda dengan banyak antioksidan, mineral dan vitamin.

8. Gunakan Rempah

Penggunaan rempah seperti kayu manis anda, halia dan lada hitam dalam masakan anda. Ini rempah sarat dengan manfaat kesihatan. Mereka membantu untuk meningkatkan rintangan insulin dan mengurangkan tahap gula dalam darah anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...