15 January 2013

Rabi'ul Awal bulan kelahiran Baginda Nabi Muhammad SAW

Ana terharu pilu terasa hiba dgn senikata nasyid ni. Sesungguhnya kasih Rasulullah SAW terhadap umatnya seluas lautan, setinggi gunung, tapi adakah kita kasih terhadap Baginda Nabi SAW.....): 
Allahumma solli 'ala Muhammad wa 'ala ali Muhammad...
Banyakkanlah kita berselawat atas Junjungan Besar nabi Muhammad SAW sempena bulan kelahiran Baginda-Rabi'ul Awal...

Law Kana Bainana [lirik Melayu]Se




AIR MATA MENITIS KETIKA MENDENGAR CERAMAH Ustaz Don Daniyal ..)..



Rasulullah Menangis di Padang Mahsyar



اللهم صل على سيدنا محمد بعدد من صلى عليه وصل على سيدنا محمد بعدد من لم يصل عليه وصل على سيدنا محمد كما تحب ان يصلى عليه وصل على
 سيدنا محمد كما امرت ان يصلى عليه

"Ya Allaah, kurniakanlah selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebanyak bilangan orang yang berselawat kepadanya dan tambahkanlah selawat untuk junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebanyak bilangan orang yang tidak berselawat kepadanya dan tambahkanlah selawat kepada junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebagaimana Engkau suka dibacakan selawat untuknya dan tambahkanlah selawat untuk junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebagaimana yang telah Engkau perintahkan"

Sabda Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم yang bermaksud" Sesiapa yang berselawat ke atasku sekali maka Allah akan berselawat ke atasnya 10 kali, menghapuskan kesalahannya dan mengangkatnya 10 kali darjat"

Berselawat sebanyak yang mampu... Kalau tak mampu, cuba melazimkan diri dengan meng'amalkan sekurang-kurangya 10x selepas solat fardhu. 10 x 5= 50 kali... kemudian, usahakan utk kita melatih lidah kita utk terus berselawat, insha'Allaah lambat laun, lidah kita akan sentiasa terbiasa "basah" dgn selawat yg mampu menenangkan hati kita sungguhpun dalam keadaan hati yg "sebak, sesak dgn ujian yg dtg bertubi-tubi" ... PERCAYALAH! 

Berselawatlah sekurang-kurangnya dengan lafaz اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم
Kalau sebelum ini, kita jarang berselawat, maka start from today, from this moment after read this article... berselawat kerana Allah dan Rasul-Nya bukan kerana semata-mata ingin mendapatkan fadhilatnya.... SELAMAT BERSELAWAT wahai sekalian teman-teman (",)
 UHIBBUKA YA RASULULLAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...